Audi Logo

Jednoduché tipy pro dlouhou výdrž baterie

Naše vysokonapěťové baterie, které jsou základem elektromobilu, jsou navrženy s ohledem na prvotřídní kvalitu, bezpečnost a dlouhou životnost. Normální procesy stárnutí však snižují kapacitu baterie - množství energie, které lze uložit. Dobrou zprávou je, že postup při nabíjení a používání má na životnost baterie velký vliv a díky několika jednoduchým základním pravidlům při každodenním používání můžete kapacitu baterie udržet na vysoké úrovni po dlouhou dobu. Záchováte si tak co nejdéle původní dojezd a aktivně snížíte znehodnocování svého elektromobilu.

Tři základní pravidla

Pro delší výdrž baterie.

  1. Jezdíte převážně na krátké vzdálenosti? Audi doporučuje při každodenním používání nabíjet baterie pouze do 80 %.
  2. Chcete jezdit na dlouhé vzdálenosti? Abyste dosáhli maximálního dojezdu, nabijte své vozidlo na 100 % a co nejdříve vyrazte. Pokud však budete své vozidlo pravidelně nabíjet na 100 %, urychlíte tím proces stárnutí akumulátoru a jeho využitelná kapacita se bude relativně rychle snižovat.
  3. Necháváte vůz delší dobu stát? Při parkování se ujistěte, že je úroveň nabití mezi 30 a 80 %.
 
 

Vaše vozidlo vás podporuje při údržbě baterie

Krátká vzdálenost: (např. každodenní cesta do práce, nákupy).Na dlouhou vzdálenost: (např. cesty na dovolenou, služební cesty, dojíždění na dlouhé vzdálenosti).
Stanovení cílových poplatků: V aplikaci myAudi a ve vozidle můžete pohodlně definovat limit pro maximální nabití baterie. Díky tomu se nemusíte starat o nic jiného.Konfigurace do 80 %Před dlouhými cestami doporučuje Audi nastavit cílovou hodnotu nabíjení na 100 %, aby se maximalizoval dojezd.
Časovač nabíjení: Časovač nabíjení umožňuje nastavit přesný čas odjezdu. Přímo ve vozidle nebo pohodlně prostřednictvím aplikace myAudi. To znamená, že automatický proces nabíjení s předem nastavenou úrovní nabití baterie se co nejvíce přiblíží času odjezdu. Funkce předkondicionování navíc před odjezdem klimatizuje interiér vozidla na požadovanou teplotu.Předkondicionování pro větší pohodlíNastavte čas odjezdu, abyste se vyhnuli výpadkům při plné baterii.
Plánování trasy: Plánování trasy pomocí plánovače trasy e-tron: trasa zohlední váš individuální dojezd a poskytne vám vhodné dobíjecí stanice.Použití plánovače trasy e-tron v případě potřebyDoporučujeme používat plánovač trasy e-tron
Jízdní režimRežim "efektivní" jízdy vede k nižší spotřebě energie díky efektivnímu stylu jízdy. Tím se snižuje elektrické a tepelné zatížení baterie. Tím se zachovává kapacita baterie.Režim "efektivní" jízdy vede k nižší spotřebě energie díky efektivnímu stylu jízdy. Tím se snižuje elektrické a tepelné zatížení baterie. Tím se zachovává kapacita baterie.
 

Tipy pro nabíjení

  • Rychlé nabíjení (High Power Charging > 100 kW) se doporučuje především pro dlouhé cesty, nikoli pro každodenní používání.
  • Při nabíjení vysokým výkonem se rychlost nabíjení zpomaluje s rostoucím stavem nabití vysokonapěťové baterie. Plné nabití vysokonapěťového akumulátoru tak může prodloužit celkovou dobu jízdy. Plánovač trasy e-tron vás podpoří optimalizovaným plánováním nabíjení.
 

  • Aby se minimalizovala doba nabíjení na dlouhých trasách, plánovač trasy e-tronu v případě potřeby využívá plnou kapacitu baterie a doporučuje nabíjení nad 80 %. Po ukončení dálkové jízdy nastavte cílovou hodnotu nabíjení zpět na 80 % pro každodenní jízdy.
  • Při použití plánovače trasy e-tron s Audi e-tron GT je teplota vysokonapěťového akumulátoru přednastavena pro rychlé nabíjení, aby bylo dosaženo maximální rychlosti nabíjení.
 

Ochrana baterie před nízkými teplotami

Vaše baterie má "pocitovou teplotu" vyšší než 20 stupňů, aby při nabíjení nebo regeneraci rychle absorbovala energii. Tuto teplotu můžete ovlivnit prostřednictvím klimatizace akumulátoru tím, že před vyjetím zahřejete vozidlo parkovacím chladičem. Rovněž se doporučuje zahřát akumulátor před rychlonabíjením.

 

Záruka a životnost baterie

Všechny vysokonapěťové baterie pro plug-in hybridy a plně elektrické modely Audi jsou navrženy pro dlouhou životnost a Audi na ně poskytuje záruku po dobu osmi let od prvního dodání nebo po dobu prvních 160 000 kilometrů - podle toho, co nastane dříve.

 

Včetně ochrany baterie

Dvě vyrovnávací paměti navíc chrání vysokonapěťovou baterii před neúmyslným, škodlivým přebíjením a hlubokým vybíjením.

  1. Celková kapacita (hrubá)
  2. Využitelná kapacita (netto)
  3. Ochrana proti přetížení
  4. Ochrana proti hlubokému vybití
  5. Grafika slouží pouze pro symbolické znázornění.
 

Kapacita baterie

Kapacita vysokonapěťové baterie elektricky poháněného vozidla se dělí na hrubou a čistou kapacitu. Hrubá kapacita popisuje celkovou fyzickou kapacitu vysokonapěťové baterie. Teoreticky dostupný energetický obsah je však technicky omezen z důvodu ochrany proti samovybíjení, prodloužení životnosti a zajištění rezervy pro nouzový start. Tento skutečně využitelný energetický obsah se označuje jako čistá kapacita.

Grafika slouží pouze pro symbolické znázornění. Kapacita baterie je znázorněna na příkladu modelu Q4 e-tron 40.