Audi Logo

Kombinace elektrické a klasické technologie pohonu

Plug-in hybridní modely kombinují výhody elektromobility a konvenčního pohonu. V portfoliu Audi jsou označeny jako TFSI e. Tato zkratka prozrazuje, že vozidlo je plug-in hybrid a může být poháněno dvěma různými způsoby. Pro krátké jízdy je vybaveno elektrickým pohonem s kompaktní baterií, pro dlouhé využívá přídavný spalovací motor. Inteligentní rozdělování energie podle potřeby automaticky přepíná mezi oběma pohony, aby bylo dosaženo maximální účinnosti.

Co je plug-in hybrid?

Plug-in hybrid se pohybuje mezi dvěma dimenzemi pohonu, z nichž v první se využívá spalovací motor a v druhé elektromotor. Jak už napovídá název, akumulátor vozidla lze na rozdíl od jiných hybridů dobíjet nejen rekuperací energie, ale také z externích zdrojů, jako jsou dobíjecí stanice nebo zásuvky. Plug-in hybrid se proto etabloval jako nejrozšířenější forma hybridu. Termín je odvozen od "Plugin Hybrid Electric Vehicle" - zkráceně PHEV. Proto se zkratka PHEV používá obecně pro plug-in hybridy, u Audi nesou označení TFSI e.

Obnova a zvýšení energie

V hybridech může být elektromotor používán jako jediný, bezemisní pohon nebo může podporovat spalovací motor dodatečným výkonem.

Plug-in hybrid je v zásadě založen na konceptu rekuperace energie. Modely PHEV od Audi rekuperují energii při brzdění v závislosti na ujeté vzdálenosti a provedených brzdných procesech.

Při posilování elektromotor podporuje spalovací motor v závislosti na zvoleném jízdním režimu a poskytuje tak dodatečný tah.

Rekuperace při brzdění: Audi Q3 45 TSFI e.

Čtyři jízdní režimy

Pro efektivní jízdu.

Koncepce pohonu je navržena tak, aby bylo možné absolvovat krátké každodenní cesty čistě na elektřinu. Který režim pohonu bude použit, lze regulovat prostřednictvím čtyř různých jízdních režimů: čistě elektrická jízda (EV), efektivní souhra (hybrid) a primární využití spalovacího motoru k udržení (udržování), nebo zvýšení (nabíjení) nabití akumulátoru pro pozdější elektrickou jízdu.

Kombinovaný pohon

Audi kombinuje elektromotor a přeplňovaný benzinový motor s přímým vstřikováním (TFSI). Elektromotor je u většiny plug-in hybridů integrován do převodovky, zatímco lithium-iontová baterie má své místo pod podlahou zavazadlového prostoru. Hybridní modul se skládá z elektromotoru a dělící spojky, která propojuje motor TFSI s hnacím ústrojím. U všech plug-in hybridů je výkon přenášen přes všechna čtyři kola, což přináší dobrou trakci i za špatných povětrnostních podmínek a vysokou agilitu při sportovní jízdě.

Pohon: Audi A7 Sportback 55 TSFI e.

Baterie

Elektromotory jsou napájeny z bateriového systému s kapalinou chlazenými lithium-iontovými články, umístěnými pod podlahou zavazadlového prostoru. Plné nabití akumulátoru o kapacitě 14,1 kWh, který je instalován do většiny modelů, trvá na vysokonapěťové přípojce 400 V s výkonem 7,4 kW přibližně 2,5 hodiny. Na běžné domácí zásuvce 230 V pak přibližně 6,5 hodin. Audi poskytuje na vysokonapěťovou baterii nových vozů záruku 8 let nebo 160 000 km, podle toho, která z obou událostí nastane dříve.

Vysokonapěťová baterie: Audi A3 Sportback 40 TFSI e.

 

Plug-in hybridní modely jsou označeny jako "TFSI e". Přípona jasně naznačuje, že vozidlo může být poháněno dvěma způsoby. Na krátké vzdálenosti je instalován elektrický pohon s kompaktní baterií a na delší vzdálenosti přídavný spalovací motor.

Nákup některých plug-in hybridů a elektrických modelů Audi je dotován. To platí pro nové i ojeté vozy.

Na plug-in hybridy a elektrické modely Audi lze jako na firemní vozy uplatnit zvýhodněné zdanění. Připravili jsme pro vás informace o výhodách a dotačních opatřeních pro elektromobily.

Ano, hybridy se dělí do uvedených skupin. Rozdíly spočívají v napětí, výkonu elektromotoru, elektrickém dojezdu a zdroji energie. Na rozdíl od ostatních uvedených hybridů lze zejména plug-in hybrid (PHEV) nabíjet i externě prostřednictvím zdroje elektrické energie, a to buď doma, v práci, nebo na cestách u veřejných dobíjecích stanic.

Audi Q7 e-tron quattro představilo první plug-in hybridní model na světě se šestiválcem TDI a elektromotorem. Ten byl následně nahrazen modelem Audi Q7 TFSI e quattro (zážehový motor s přímým vstřikováním). Kombinace vznětového motoru a elektrického pohonu se v současné době nenabízí. Všechny v současnosti nabízené plug-in hybridní modely Audi jsou založeny na přeplňovaném zážehovém motoru s přímým vstřikováním (TFSI).

Zde naleznete všechny často kladené otázky a odpovědi na téma elektrický a hybridní pohon, které shromáždilo oddělení péče o zákazníky Audi.