Naše vysokonapěťové baterie, které jsou základem elektromobilu, jsou navrženy s ohledem na prvotřídní kvalitu, bezpečnost a dlouhou životnost. Normální procesy stárnutí však snižují kapacitu baterie - množství energie, které lze uložit. Dobrou zprávou je, že postup při nabíjení a používání má na životnost baterie velký vliv a díky několika jednoduchým základním pravidlům při každodenním používání můžete kapacitu baterie udržet na vysoké úrovni po dlouhou dobu. Záchováte si tak co nejdéle původní dojezd a aktivně snížíte znehodnocování svého elektromobilu.
Pro delší výdrž baterie.
Krátká vzdálenost: (např. každodenní cesta do práce, nákupy). | Na dlouhou vzdálenost: (např. cesty na dovolenou, služební cesty, dojíždění na dlouhé vzdálenosti). | |
Stanovení cílových poplatků: V aplikaci myAudi a ve vozidle můžete pohodlně definovat limit pro maximální nabití baterie. Díky tomu se nemusíte starat o nic jiného. | Konfigurace do 80 % | Před dlouhými cestami doporučuje Audi nastavit cílovou hodnotu nabíjení na 100 %, aby se maximalizoval dojezd. |
Časovač nabíjení: Časovač nabíjení umožňuje nastavit přesný čas odjezdu. Přímo ve vozidle nebo pohodlně prostřednictvím aplikace myAudi. To znamená, že automatický proces nabíjení s předem nastavenou úrovní nabití baterie se co nejvíce přiblíží času odjezdu. Funkce předkondicionování navíc před odjezdem klimatizuje interiér vozidla na požadovanou teplotu. | Předkondicionování pro větší pohodlí | Nastavte čas odjezdu, abyste se vyhnuli výpadkům při plné baterii. |
Plánování trasy: Plánování trasy pomocí plánovače trasy e-tron: trasa zohlední váš individuální dojezd a poskytne vám vhodné dobíjecí stanice. | Použití plánovače trasy e-tron v případě potřeby | Doporučujeme používat plánovač trasy e-tron |
Jízdní režim | Režim "efektivní" jízdy vede k nižší spotřebě energie díky efektivnímu stylu jízdy. Tím se snižuje elektrické a tepelné zatížení baterie. Tím se zachovává kapacita baterie. | Režim "efektivní" jízdy vede k nižší spotřebě energie díky efektivnímu stylu jízdy. Tím se snižuje elektrické a tepelné zatížení baterie. Tím se zachovává kapacita baterie. |
Vaše baterie má "pocitovou teplotu" vyšší než 20 stupňů, aby při nabíjení nebo regeneraci rychle absorbovala energii. Tuto teplotu můžete ovlivnit prostřednictvím klimatizace akumulátoru tím, že před vyjetím zahřejete vozidlo parkovacím chladičem. Rovněž se doporučuje zahřát akumulátor před rychlonabíjením.
Všechny vysokonapěťové baterie pro plug-in hybridy a plně elektrické modely Audi jsou navrženy pro dlouhou životnost a Audi na ně poskytuje záruku po dobu osmi let od prvního dodání nebo po dobu prvních 160 000 kilometrů - podle toho, co nastane dříve.
Dvě vyrovnávací paměti navíc chrání vysokonapěťovou baterii před neúmyslným, škodlivým přebíjením a hlubokým vybíjením.
Kapacita vysokonapěťové baterie elektricky poháněného vozidla se dělí na hrubou a čistou kapacitu. Hrubá kapacita popisuje celkovou fyzickou kapacitu vysokonapěťové baterie. Teoreticky dostupný energetický obsah je však technicky omezen z důvodu ochrany proti samovybíjení, prodloužení životnosti a zajištění rezervy pro nouzový start. Tento skutečně využitelný energetický obsah se označuje jako čistá kapacita.
Grafika slouží pouze pro symbolické znázornění. Kapacita baterie je znázorněna na příkladu modelu Q4 e-tron 40.